Telefónica, kupec 51procentního státního balíku Telecomu, splnila zákonnou podmínku a začala nabízet ostatním akcionářům odkoupení jejich akcií za 456 korun za kus koncem července. Dneškem nabídka skončila.
"Telefónica nebude poskytovat žádná vyjádření před tím, než bude informovat českou Komisi pro cenné papíry a španělskou CNMV. K tomu má zřejmě dojít zítra ráno," sdělil ČTK Jiří Šebek z firmy Donath-Burson-Marsteller, která španělského operátora mediálně zastupuje. "Na tuto informaci hodně investorů čeká," řekl Dušan Jalový z HVB Bank.
Telefónica by měla podle převažujících odhadů zvýšit podíl v rozmezí jednotek procent až 15 procent. Tím by se udržela pod dvoutřetinovou hranicí, při jejímž překročení by musela přijít s návrhem dalšího odkupu. "Myslím, že 66procentní podíl spíše nebude mít," mínil Josef Dudek z firmy Fio. Objevil se ovšem i odhad společnosti ING, že podíl Španělů by mohl vzrůst až k 80 procentům.
Akcie Telecomu na burze posílily při mohutném objemu o jedno procento na 465,9 koruny, když se ještě dopoledne obchodovaly za více než 480 korun. Na trh podle makléřů přišly objednávky spekulantů, kteří sázeli na to, že Telecom bude dohánět výkon trhu z minulých týdnů, kdy Telecom stagnoval. Růstu ale využili investoři, kteří si nechávali prodej v odkupu na poslední chvíli a raději se akcií Telecomu zbavili za vyšší cenu na trhu.
Vedle zúčtování odkupu bude pro trh důležité, s jakou strategií vystoupí Telefónica, a také jaké budou výsledky Telecomu za devět měsíců hospodaření. Analytik Petr Bártek z brokerského domu Cyrrus byl skeptický. "Nejpravděpodobnější variantou je pokračování firmy v současné podobě. To by z Telecomu do budoucna udělalo 'dojnou krávu', která postupně bude zvyšovat dividendový výplatní poměr ke 100 procentům," mínil.
Obchodníci hodnotí akcie Telecomu většinou nad tržní cenu. Třeba společnost Erste Bank stanovila cílovou cenu Telecomu na 496 korun s doporučením pro investory "akumulovat". Atlantik FT má ocenění na 542 korun a BH Securities si stojí za výpočtem z dubna, který vyšel na 546 korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
