Lesy ČR nepřistoupily na opakované požadavky firem, aby vyhlásily tendry podle zákona o veřejných zakázkách. Hájily se jedním ze stanovisek antimonopolního úřadu, podle něhož nejsou veřejným zadavatelem. Pokud by byly veřejným zadavatelem, musely by firmám povolit odvolání proti výsledkům řízení. To jim zatím neumožňovaly.
Soukromé lesní firmy, které se o zakázky ucházely, si na neprůhlednost tendrů stěžovaly dokonce u premiéra Jiřího Paroubka. Největší firma v oborou, CE Wood, tendr bojkotovala.
Lesy však trvají na tom, že výběrová řízení jsou průhledná. "Dostali jsme už jednou od antimonopolního úřadu dobrozdání, že zákon neporušujeme. Názor by se přece neměl měnit jen proto, že do čela úřadu usedne někdo jiný," reagoval mluvčí firmy Lubomír Šálek. Firma se však rozhodnutí úřadu podvolí, dodal.
Lesy ČR zatím nechtějí odhadovat, co by pro ně zrušení tendrů znamenalo. "Nechci o důsledcích spekulovat, ale měl by si je uvědomit i antimonopolní úřad," uvedl Šálek.
Firma CE Wood si na postup Lesů ČR opakovaně stěžovala i v Bruselu. "Podání tam máme od března a pokud vím, bude je komise důkladně zkoumat," informoval právní zástupce firmy Radek Pokorný.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
