Záměrem managementu je ozdravit finance, a proto je připraven prodat aktiva za více než jednu miliardu dolarů. Většinu z toho budou tvořit nemovitosti. Sony také avizovala, že v letošním fiskálním roce vykáže provozní ztrátu za celou skupinu kolem 20 miliard jenů (zhruba 4,3 miliardy Kč), hlavně kvůli nákladům na restrukturalizaci. Až do teď počítala s provozním ziskem kolem 30 miliard jenů.
Sony v poslední době nestačí držet krok s konkurencí, kterou pro ni představují firmy Matsushita Electric Industrial a Sharp. Ty pro ni představují hrozbu převážně na poli výroby televizorů s plochou obrazovkou. Ve výrobě přenosných herních zařízení má zase Sony velkou konkurenci v americké firmě Apple Computer, a zčásti i v Microsoftu.
Vynálezce obrazovek Trinitron a malých přehrávačů Walkman musí nyní řešit, jak změnit svou činnost, aby zvýšila efektivitu i ziskovost. V rámci restrukturalizace podnik zaúčtuje zhruba 210 miliard jenů a do dvou let by chtěl mít provozní marži kolem pěti procent.
Analytici ale oznámením firmy příliš nadšeni nebyli. Akcie Sony do dneška zpevňovaly v naději, že firma představí důraznější plán. "Možná zde byli investoři, kteří od nového ředitele čekali drastičtější opatření," poznamenal analytik makléřské společnosti Mizuho Securities Koiči Harija. Na trh se podle něj může opět vrátit pocit zklamání.
Plán restrukturalizace se bude snažit prosadit výkonný ředitel Howard Stringer a prezident Rjodži Čubači. Ten je na nové pozici teprve od června, kdy koncern prošel personálním přetřesem.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
