"Pro příští rok je v rozpočtu zatím na tyto účely plánována částka 15,8 miliardy korun," uvedl mluvčí ministerstva financí Marek Zeman. Proti letošnímu roku se tak tato částka zvýší o 400 milionů korun.
Důvodem je skutečnost, že stále existují výhodnější staré smlouvy. U nich stát ročně připlácí 25 procent z vložené částky, nejvýše může klient dostat 4500 korun ročně. Naspořenou částku si může vyzvednout již po pěti letech. Od začátku roku 2004 platí přísnější podmínky. Příspěvek činí 15 procent z uspořené částky a jeho maximální výše je 3000 korun. Doba spoření se zároveň prodloužila na šest let.
Na konci roku 2003 proto lidé na poslední chvíli uzavírali výhodnější smlouvy. Celkem bylo tehdy uzavřeno 2,5 milionu smluv, což je dosavadní maximum. Stát proto na drtivou většinu smluv vyplácí původní vyšší příspěvky. "Jak budou postupně dobíhat starší smlouvy, tak se náklady budou snižovat," řekl Zeman.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
