Změna se týká především zabezpečení interních vstupů určených pro letištní personál, které byly doposud kontrolovány prostřednictvím vstupního tlačítkového panelu. Ten odpovídal standardům z roku 1997, kdy výstavba Terminálu Sever 1 probíhala.
Novináři maketu zbraně na palubu pronesli tak, že použili právě ovládací tlačítko pro personál. "Je to pro nás zásadní podnět k přijetí takových opatření, která nejen eliminují riziko opakování, ale dále posílí bezpečnost pražského letiště," řekla ředitelka letiště Hana Černochová.
Na ostrahu a ochranu letiště je vyčleněno přes 750 zaměstnanců. Do konce roku se počítá s dalším rozšířením o asi 150 zaměstnanců. Všichni zaměstnanci jsou vyškoleni podle Národního programu bezpečnostního výcviku v civilním letectví.
Bezpečnostní incidenty, podobné tomu pražskému, nejsou na velkých letištích výjimečné, řekla konzultantka letecké dopravy Dagmar Grossmannová. Podobný případ se odehrál například v Paříži, kde se člověk se zbraní rozmontovanou do mnoha součástek dostal až na palubu letadla.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
