Pátá největší automobilka světa odhaduje náklady spojené s chystaným snižováním stavu na 950 milionů eur. Jednorázové příjmy a nárůst produktivity by to ale měly překonat.
Opatření také pomůže zajistit stabilní produkci mercedesů v Německu, připomíná zpráva koncernu. DaimlerChrysler a jeho závodní rada se loni dohodly, že do konce roku 2011 koncern v Německu nepropustí žádného dělníka výměnou za pracovní ústupky, které by měly firmě od roku 2007 ročně ušetřit půl miliardy eur.
Německý závod se snaží snížit výrobní náklady a zvýšit produktivitu, když vyplácí nejvyšší mzdy v odvětví ve světovém měřítku.
Podobně se například dohodl v úterý se zaměstnanci Volkswagen na tom, že bude v hlavním závodě ve Wolfsburgu vyrábět nový kompaktní sportovně užitkový vůz. Zajistí tak tisícovku míst výměnou za mzdy po průměrem, které zaměstnanci VW běžně dostávají.
Zisk Mercedesu letos klesá kvůli obměně modelů, silnému kurzu eura, objemným ztrátám v divizi Smart a kvůli výdajům, které si vyžádaly problémy s kvalitou u Mercedes-Benz. DaimlerChrysler dnes na akciové burze ve Frankfurtu posílil o 3,9 procenta na 45,65 eura za očekávání, že bude podnik stavy zaměstnanců snižovat, napsala agentura Reuters.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
