"Předpokládá to rychlé výkupy pozemků a my potřebujeme zákon, který je zákonem západoevropského střihu, včetně toho, že umožňuje rozumně zaplatit lidi za nucené výkupy pozemků ve veřejném zájmu. A tento zákon to umožňuje," řekl.
Podle premiéra by výstavba nového závodu největší jihokorejské automobilky stála zhruba 1,5 miliardy eur (asi 45 miliard korun), tedy více než v případě kolínské automobilky TPCA. "Je to souboj zhruba o 7000 pracovních míst," uvedl Paroubek a dodal, že jednání probíhají již dva roky.
Podle zástupců automobilky Hyundai se však výše investice má pohybovat kolem jedné miliardy eur (asi 30 miliard korun) a má vytvořit zhruba 3000 pracovních míst. Nová továrna má mít roční kapacitu asi 300.000 vozů a firma předpokládá, že v ní zahájí výrobu ve druhé polovině roku 2008. S výstavbou továrny chce Hyundai podle agentury AP začít již příští rok.
Agentura Reuters dnes ráno informovala, že automobilka plánuje postavit nový závod v ČR. Podle agentury Czechinvest však ještě nepadlo definitivní rozhodnutí. Společnost Hyundai podle mluvčí Czechinvestu Jany Víškové chtěla tiskovou zprávou určenou pro kapitálový trh, kterou citovaly agentury, pouze vyjádřit to, že ČR je hlavním kandidátem pro umístění tohoto velkého investičního projektu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
