"Je zcela zřejmé, že rozhodování o této investici navazuje na proces výběru závodu pro výrobu automobilů Kia," uvedl Jahn.
Hyundai zřejmě využije tzv. investičních pobídek, které mají přilákat zahraniční investory. Maximální částka v úlevě na dani je podle ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana 50 procent z realizované investice po dobu deseti let. "Předpokládám, že investor tohoto významu využije tento schválený systém," uvedl. Hyundai zvažuje investici v objemu 30 miliard korun.
Stále však není jasno o konkrétní lokalitě případné výstavby závodu, kvůli možným problémům s výkupem pozemků žádná ze stran o lokalitě nehovoří. Nejčastěji se hovoří o průmyslové zóně v Nošovicích na Frýdecku-Místecku. Umístění investice do Moravskoslezského kraje, o čemž Hyundai uvažuje, by podle Urbana přineslo do regionu společně se subdodavatelskými kapacitami 12.000 pracovních míst. V regionu, kde míra nezaměstnanosti dosahuje 14,5 procenta, by investice podle Urbana významně snížila počet lidí bez práce.
Nová továrna má mít roční kapacitu asi 300.000 vozů a firma předpokládá, že v ní zahájí výrobu ve druhé polovině roku 2008. Výstavba továrny by měla začít příští rok. Hyundai zatím v Evropě prakticky není přítomen a jediná jeho základna je v Turecku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
