"Jsou to legální operace, nemůžeme je však považovat za snižování deficitů," řekl Almunia. Komisař, který odpovídá za sledování rozpočtů členských zemí, proto na analýzu veřejných financí vyčlenil více úředníků, aby udržel krok s komplikovanými metodami, které státy používají.
V příštích měsících chce Almunia důrazně uplatňovat nedávno revidovaná pravidla Paktu stability a nutit země k jejich dodržování. "Je svrchovaně důležité zabránit tomu, aby veřejné finance imitovaly kreativní účetnictví, které v minulosti používaly některé soukromé firmy," řekl komisař.
Podle Almunii některé banky doporučují různým vládám stejné rozpočtové triky. Ty obecně spočívají v tom, že zvýšené veřejné výdaje se nepromítají do zveřejňovaných rozpočtových bilancí a opticky nezvyšují deficity. Konkrétní banky, které takto vládám radí, komisař nejmenoval.
Tříprocentní limit již několik let beztrestně překračují Německo a Francie. K nim se v poslední době připojily další země jako Itálie a Řecko a mimo eurozónu Británie. Na úrovni limitu nebo nad ním se pohybuje již 12 ze 25 zemí EU.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
