Airbus nyní bude moci objednávky letounu evidovat jako pevné. Do konce roku jich očekává kolem 200, uvedla EADS ve zprávě.
Airbus vyvinul model A350 jako konkurenci boeingu 787, který bude mít nižší spotřebu paliva. Evropský výrobce doufá, že začne dodávat A350 odběratelům v roce 2010, tedy dva roky před konkurenčním boeingem.
Oficiální spuštění programu A350 se očekávalo již dříve během roku, bránil tomu ale spor s Boeingem o dotace při vývoji modelu. Představitelé EU a USA se pokoušejí urovnat spor, který vznikl v minulém roce, když Washington napadl dohodu o dotacích z roku 1992 a stížnost na vládní pomoc Airbusu předložil Světové obchodní organizaci. Brusel odpověděl podobně a předložil stížnost na daňové úlevy a vývojové dotace Boeingu.
EADS dnes dodala, že na projekt A350 nebudou vyplaceny žádné dotace do roku 2006, pokud se jednání o subvencích budou vyvíjet důvěryhodně a pokud na podobná omezení přistoupí druhá strana v USA.
Rolls-Royce Group bude dodávat nové motory Trent 1700 pro A350 až od poloviny roku 2011. První letadla A350 budou mít motory od Engine Alliance, které byly původně navrženy pro Dreamliner, napsala agentura AP.
EADS vlastní Airbus z 80 procent, zbytek vlastní britská BAE Systems plc.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
