Komise nyní bude muset stanovit, zda se začne případem zabývat a zda zahájí v této věci vyšetřování. Pokud ano, výsledek lze čekat za tři až šest měsíců.
Evropská komise se bude převzetím Vítkovic tak jako tak zabývat, protože kontrakty tohoto druhu schvaluje. Viceprezident Evrazu Alexander Frolov přitom CBW řekl, že kontrakt by podle něj mohl být uzavřen za jeden až dva měsíce.
Evraz nabídl za Vítkovice 7,05 miliardy Kč, které má zaplatit prostřednictvím své součásti Mastercroft. Penta za Vítkovice nabízela devět miliard korun, ale vláda ji ze soutěže vyřadila se zdůvodněním, že nerespektovala podmínky soutěže. S tím však Penta nesouhlasí.
Penta se ve stížnosti domáhá zrušení privatizace Vítkovic a požaduje, aby bylo znovu vypsáno výběrové řízení. Podle expertů na soutěžní právo ale není jisté, zda Penta se svými požadavky uspěje, protože je na rozhodnutí Evropské komise, zda se takovými požadavky bude zabývat.
V případě privatizace Vítkovic půjde zřejmě o otázku státní pomoci a transparentnost veřejných soutěží. Pokud Evropská komise uzná, že v procesu privatizace nebylo vše v pořádku, nejprve bude kontaktovat českou vládu a žádat nápravu. Pokud by vláda nebyla k nápravě ochotna, pak může komise přistoupit k dalším opatřením. V tom případě by zřejmě věc předala Evropskému soudnímu dvoru.
Rozhodnutí, které by vynesl evropský soud, by mohlo pro vládu znamenat riziko vysoké pokuty, upozorňují právní experti.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
