Podle předsedy rady asociace hejtmana Moravskoslezského kraje Evžena Tošenovského kraje našlo pochopení u ministerstva pro místní rozvoj. Naopak ministerstvo financí dává přednost jedinému operačnímu programu, přes který by peníze na jednotlivé projekty šly. "Důvodem je zejména zjednodušení a lepší kontrolovatelnost finančních toků," zdůvodnila postoj ministerstva financí Veronika Hovorková z tiskového oddělení.
Podle hejtmanů by to ale nebylo správné. "Jsme překvapeni tím, že by tyto peníze měly jít přes ministerstva. Zase bychom museli stále jezdit do Prahy. Tím by byl velmi silně potlačen rozhodovací vliv krajů," míní Tošenovský.
Vláda chce podle Tošenovského rozdělovat větší části těchto peněz. Například Moravskoslezský kraj měl rozdělovat asi šest miliard korun a nově by to podle hejtmana mělo být jen 1,9 miliardy korun.
Podle Hovorkové ale bude záležet na rozhodnutí vlády. "Pokud vláda rozhodne, že jednotlivé regionální operační programy budou, připravujeme se i na tuto alternativu," dodala Hovorková.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
