Závod ve státě Džharkhand bude sestávat z těžby železné rudy a ocelárny s výrobní kapacitou 12 milionů tun ročně. Projekt bude budován ve dvou fázích, z nichž první s kapacitou šesti milionů tun bude dokončena do 48 měsíců od podpisu dohody. Firma bude v souvislosti s projektem rovněž zvažovat výstavbu elektrárny s kapacitou 2500 megawattů.
Dohodu ve správním centru státu Džharkhand podepsali činitelé státu s Lakshmim Mittalem. "Indie by měla u spotřeby oceli vykazovat v příštím desetiletí značný růst, a je tudíž pro Mittal Steel přirozeným trhem pro výrobu," uvedla firma ve sdělení podle agentury Reuters.
Zahraniční oceláře láká do Indie levná pracovní síla, silný ekonomický růst a třetí největší zásoby železné rudy na světě. Mittal je druhým zahraničním výrobcem oceli, který podepsal s Indií dohodu o přeměně těchto zásob na ocel. V červnu podepsala dohodu o ocelárenském projektu za 12 miliard dolarů jihokorejská POSCO, což byla rekordní přímá zahraniční investice v zemi.
V Džharkhandu se zásoby rudy odhadují na 3,6 miliardy tun. Stát již dohodl ocelárenské projekty s firmou Tata Steel, druhým největším producentem oceli v zemi, a menšími společnostmi Essar Steel a Jindal Stainless.
Mittal, který sídlí v Londýně, má v České republice od roku 2003 ostravskou Novou huť, nyní Mittal Steel Ostrava. Firma zaměstnává téměř 9000 lidí a za poslední rok vytvořila zisk 12,8 miliardy korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
