Delphi sužují vysoké mzdy a sociální příspěvky, zděděné po bývalé mateřské společnosti General Motors. V problémech je firma od roku 1999, kdy se od GM oddělila. V letošním prvním pololetí utrpěla ztrátu 741 milionů dolarů.
Dnešní krok Delphi je spíše taktickým bankrotem, který umožní snadnější reorganizaci firmy. Generální ředitel Robert Miller již dříve prohlásil, že požádá o ochranu před věřiteli nejpozději do 17. října, kdy dojde ke změně zákona o bankrotech.
Delphi zaměstnává téměř 50.000 lidí a vyrábí součástky pro většinu nových osobních a nákladních automobilů, které se prodávají ve Spojených státech. Firma požádala o ochranu před věřiteli u konkurzního soudu v New Yorku pro sebe a 38 dceřiných firem, kromě zahraničních.
Bankrot firmy bude znamenat problém i pro největší světovou automobilku. GM při oddělení Delphi přislíbila, že v případě bankrotu před rokem 2007 zajistí zdravotní péči a penze pro její penzionované zaměstnance. Delphi nyní bude od GM tyto peníze požadovat a od odborů automobilového průmyslu UAW bude žádat souhlas s výraznou redukcí mezd a příspěvků.
Bankrot Delphi patří mezi 15 největších bankrotů v USA od roku 1980. Registrovaná celková aktiva firmy činí 17,1 miliardy USD a dluhy dosahují 22,2 miliardy dolarů.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
