V jednání jsou podle něj i možné investice čínských firem. Investice korejské automobilky Hyundai, která by chtěla postavit závod v Moravskoslezském kraji, není podle Paroubka jistá, ale označil ji jako "80procentní".
Cestu ke snížení nezaměstnanosti vidí hlavně v urychlení hospodářského růstu. "Ten hospodářský růst je dneska na pěti procentech. My si myslíme, že se dá ještě urychlit," řekl. Dalším způsobem jsou podle premiéra investiční pobídky a noví zahraniční investoři, od kterých pak získají práci české malé a střední firmy.
Místopředseda opoziční ODS Petr Nečas, který se v debatě s Paroubkem utkal, řekl, že ODS bude místo investičních pobídek prosazovat systém obecné podpory investic založený na změnách například v daňové nebo právní oblasti. Odvolal se přitom na tři roky starou zprávu agentury CzechInvest, podle níž je základním motivem pro zahraniční investory geografická poloha ČR, kvalifikovaná síla, stav infrastruktury a až na čtvrtém místě jsou teprve investiční pobídky.
Paroubek však pobídky hájí. "My jsme tím systémem investičních pobídek, tím, že budujeme infrastrukturu, tak jsme sem přilákali investory, o kterých se vám pouze zdálo," prohlásil na adresu svého oponenta.
Nečas však Paroubkovi vytkl, že vláda naslibovala investorům pobídky za 80 miliard korun, ze kterých však zaplatila jen čtvrtinu a zbytek budou muset zaplatit následující vlády. Za to se podařilo vybudovat 55.000 pracovních míst a jedno místo tak podle něj vyšlo na 1,4 milionu korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
