Předseda ČMKOS Milan Štěch dnes ČTK řekl, že přesný termín a důvody konání demonstrace oznámí spolu s vedením Asociace samostatných odborů v úterý dopoledne. Obě odborové centrály na přípravě akce spolupracují.
Podle Kašparové budou velké pražské demonstraci předcházet mítinky v regionech. Odboroví předáci na nich chtějí lidem vysvětlit zásady nového zákoníku práce i přístup jednotlivých politických stran k zaměstnancům. Poslední velké akce, která se konala k reformě veřejných financí, se podle Kašparové zúčastnilo na 25.000 lidí. "Čekáme, že to nyní bude ještě víc," dodala mluvčí.
Nový zákoník práce by měl začít platit v polovině příštího roku. Ministerstvo práce, které pracovní kodex připravilo, tvrdí, že by měl být liberálnější. Odbory ho podporují, podnikatelé kritizují.
Zaměstnavatelům v návrhu zákoníku práce chybí například možnost dát výpověď bez udání důvodu s patřičným odškodněním. Podniky podle nich potřebují mít možnost přijímat a propouštět zaměstnance vzhledem k situaci na trhu. Za sporný bod považují také kontrolní moc odborů nad chodem podniku, ta se však podle Štěcha v novém návrhu nemění.
Návrh nového zákoníku práce vláda schválila hlasy ministrů ČSSD proti vůli lidovců. Nynější zákoník platí od roku 1966 a je již zastaralý. Za posledních 15 let prodělal navíc desítky novel.



 
				







 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					 Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
						Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
					