Vládní návrh novely zákona o daních z příjmů postoupila sněmovna do druhého čtení v polovině srpna. O její konečné podobě bude rozhodovat nyní na podzim. Ministr financí Bohuslav Sobotka navrhuje snížit občanům s nejnižšími příjmy daňovou sazbu z 15 na 12 procent a z 20 na 19 procent.
Tlustý doporučuje stejným způsobem změnit daně i bohatším. První možností podle něj je, aby se všechny sazby snížily o tři procenta. Bohatší by tak platili místo nynějších 32 jen 29 procent a místo 25 jen 22 procent. "Druhou variantou je poměrně snížit všechny sazby o pětinu," uvedl Tlustý. Vyšší sazby by se tak snížily o 6,4 a o pět procent.
Návrh ODS má podle deníku však jen malou šanci projít, protože podporu mu dosud neslíbila žádná z parlamentních stran. ODS navíc uvažuje i zrušení daně z kapitálových výnosů a z převodu nemovitostí, hodlá také snížit důchodové pojistné o osm procent.
Zatím poslední daňovou novinkou je zrušení firemních odpisů za investice, které by firmám umožnilo dávat investice přímo do nákladů. Tím se však sníží příjmy státního rozpočtu, proto odborníci ODS navrhují možnost neodepisovat investice pouze firmám s obratem do 15 milionů korun ročně. Pokud by se firma po započtení investic ocitla ve ztrátě, mohla by ji převádět do dalšího období, nejdéle však pět let. Podle stínového ministra průmyslu ODS Martina Římana by tak stát přišel nejvýše o miliardu korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
