Stát podle dohody doplatí vlastníkům celkem zhruba 806 milionů slovenských korun, z nichž 425,7 milionu dostanou majitelé pozemků pod silnicí k rozestavěnému závodu a zbytek na doplacení cen pozemků přímo pod továrnami. K dohodě o vypořádání parcel se přidala i Žilina.
Spor o cenu půdy u Žiliny propukl poté, co stát odkoupil část pozemků za asi 140 slovenských korun za metr čtvereční a jiným majitelům, kteří se proti údajně nízké ceně bouřili, vyplatil za metr čtvereční 350 korun. Nespokojení vlastníci, z nichž někteří dosud svoje pozemky neprodali, zejména odmítali vzdát se půdy pod příští silnicí k automobilce, což by zkomplikovalo provoz budoucí továrny. Na stavbě se ale prý nadále pracovalo a do sporu musel zasáhnout soud i policie.
Automobilka Kia Motors chce zahájit sériovou výrobu v továrně u Žiliny v prosinci 2006. S plnou produkcí 300.000 aut ročně pak počítá zhruba do tří let. V zemi hodlá korejská firma investovat přibližně 360 milionů eur.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
