Penta a jí kontrolované firmy skoupily několik set tisíc metrů čtverečních pozemků, na kterých se má dráha stavět. Deník má k dispozici kopii dopisu, v němž Penta navrhla státní firmě Letiště Praha, aby dráhu postavily společně. Stejný dopis poslala i premiéru Jiřímu Paroubkovi a ministru dopravy Milanu Šimonovskému.
Penta navrhuje mimo jiné vytvořit společný podnik na principu joint venture, do kterého obě strany vloží pozemky jako nepeněžitý vklad. V poměru hodnoty parcel by pak obě strany financovaly výstavbu letiště. Plánované náklady na projekt dráhy se nyní pohybují mezi pěti a sedmi miliardami korun.
Společnost Letiště Praha, dřívější Česká správa letišť, dopis obdržela a vyjádři se k němu chce dnes. "Žádný písemný návrh od společnosti Penta jsem zatím nedostal. Případné spojení ale podporovat nebudu," reagoval ministr Šimonovský.
Pokud by Penta s návrhem společné firmy neuspěla, mohl by jí stát pozemky vyvlastnit. "Pokud se tak stane a my budeme poškozeni, budeme se domáhat náhrady," uvedl Kubát. Penta Investments má také zájem o privatizaci celého letiště. "Nechceme ale čekat, až stát vypíše privatizační tendr. Chceme pro náš úspěch udělat něco již teď. I v našem zájmu je, aby se letiště rozvíjelo," řekl Kubát HN.
Nová ranvej, která bude paralelní s nynější hlavní dráhou, se má začít stavět v roce 2007 a sloužit by mohla začít o dva roky později. Bez ní by Praha mohla jen obtížně konkurovat velkým letištím v okolních státech, uvedly HN.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
