Ekonomové měsíčníku BIZ hodnotili u bank a velkých skupin jednotlivé firmy odděleně od mateřských společností. "Díváme se na byznys firem očištěný od obratu dalších, například dceřiných společností. Snažili jsme se vytvořit žebříček firem, které hodnoty skutečně produkují, nikoli těch, kdo je vlastní," uvedl šéfredaktor BIZ Roman Smělý.
Na prvním místě největších firem se umístila Škoda Auto s obratem téměř 160 miliard korun, následovaná hutní firmou Mittal Steel Ostrava s obratem 82 miliard. Třetí skončil s téměř 80 miliardami korun ČEZ.
Podle analytika HVB Bank Pavla Sobíška je zarážející hlavně koncentrace těžkého průmyslu v první třicítce firem. "Ta je ale částečně výsledkem statistického klamu. Přinejmenším v hutnictví jsou tržby některých firem zřejmě započteny dvakrát," domnívá se.
Autoři srovnání pátrali po účetních závěrkách všech firem a ne jen těch, které to dovolily. Do žebříčku se tak dostaly firmy, které jinde nejsou. "Zatímco ve vyspělém světě je zvykem se výsledky chlubit, v Česku je hlavním heslem naopak skrývat, skrývat, skrývat," uvádějí autoři srovnání.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
