Likvidátorka Marie Kučerová zpochybňuje konkurz a především oprávněnost zhruba dvoumiliardové pohledávky kyperské firmy Naval Architects Shipping, která je největším věřitelem banky. Krajský a posléze i Vrchní soud její námitky neuznaly, ale její dovolání ohledně konkurzu nyní řeší Nejvyšší soud.
Kučerová připouští, že naděje na zastavení konkurzu nejsou velké. "Naděje tu stále je. Pokud by ale Nejvyšší soud nakonec rozhodl o neplatnosti konkurzu, těžko by pak někdo vymáhal peníze z ciziny zpět," uvedla jako důvod, proč se odvolala proti výplatě věřitelů.
Věřitelé její postup označují za obstrukci. "Konkurz už nejde vrátit. A možnost výplaty se jen oddálí," reagoval výkonný ředitel Fondu pojištění vkladů Pavel Trnka.
Na vzniklou situaci upozornil nový konkurzní správce banky Zdeněk Vlček, který přebírá konkurz po předchozí správkyni Ludě Šabatové. "Konkurz je prakticky hotový. Kolegyně Šabatová už dokonce vydala částečné rozvrhové usnesení, ale odvolání likvidátorky celou věc nyní značně zpozdí," uvedl. Podle Šabatové se záležitost může nyní vléct měsíce.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
