"Záleží však na tom, jak bude Evropská komise uvolňovat obchod a rušit přeshraniční bariéry," řekl HN mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. ČEZ letos nabízí silovou elektřinu ve velkoobchodní ceně v základním pásmu za 30,2 eura za megawatthodinu. V okolních zemích je přitom dražší, a to od deseti do 18 procent. V Maďarsku je dražší o 22 procent.
ČEZ tento týden prodal na energetické burze v Lipsku rekordní objem elektřiny na příští rok. Během dvou dní prodal proud za 800 milionů korun. Cena se přitom stabilně drží nad hranicí 45 eur za megawatthodinu. Důvod tak velkého nákupu ČEZ nezná, podle deníku je ale jisté, že v Evropě roste zájem o elektřinu. "Lze jen odhadovat, že v kontinentální Evropě rostou obavy z nedostatku zdrojů," soudí mluvčí Kříž.
I to je podle HN důvod, proč by ČEZ prodával rád elektřinu dráž nejen na mezinárodní burze, ale i v Česku.
Zda se tuzemské a evropské ceny elektřiny srovnají tak rychle, není jisté. Podle místopředsedy Energetického regulačního úřadu Blahoslava Němečka tomu budou bránit omezené kapacity přenosových sítí. "Navíc vývoj na různých energetických burzách burzách ukazuje, že se jejich rozdíly nesbližují. Evropa prostě nemá jednotnou cenu a hned tak ji mít ani nebude," uvedl Němeček.



 
				







 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					 Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
						Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
					