Střední Evropa měla v posledních letech vyšší poplatky, protože v ní probíhala konsolidace bankovního sektoru a finanční ústavy musely pořizovat nové technologie. Také počet klientů nebyl příliš vysoký a lidé využívali jen úzkou paletu služeb. S rostoucím počtem produktů i transakcí se však otevírá prostor pro zlevňování. "V dalších letech se dá očekávat pokles cen," řekl.
Opačná situace je v Belgii. Působí zde více než 100 bank a konkurence srazila v posledních letech ceny tak nízko, že je to pro finanční ústavy údajně neúnosné. "S takto nízkými cenami nelze pokračovat, to je nemožné," řekl.
Při srovnání typického složení bankovních služeb v jednotlivých zemích EU vyplývá, že Belgičané za rok zaplatí na poplatcích méně než Češi. Zatímco v ČR to je podle letošní studie World retail banking report 68 eur ročně (asi 2040 Kč), v Belgii je to 57 eur (asi 1710 Kč) a na Slovensku 48 eur (1440 Kč).
V České republice bankéři předpokládají, že se místo dosud rozšířených balíčků začnou nabízet individuální účty "šité na míru" potřebám lidí. Například ČSOB, dceřiná banka KBC, plánuje nabízet levné účty, u kterých si lidé budou dokupovat jednotlivé služby a produkty podle potřeb.
Na trhu pojištění zase KBC předpokládá boom životního a důchodového pojištění, zejména v kontextu penzijních reforem. Tento vývoj je prý typický pro celou Evropu.



 
				







 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					 Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
						Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
					