Evropská komise přitom zatím neurčila definitivní termín povinného zavádění digitálních tachografů pro nové kamiony. Současná nákladní vozidla budou moci bez výměny dál používat analogový tachograf.
Nová technika, kterou by už nemělo být tak snadné oklamat jako kotoučky z analogových tachografů, měla být v EU zavedena již loni, ale Evropská komise přistoupila na roční skluz. Nyní však již nevyslyšela volání z Evropského parlamentu, aby se termín opět o rok posunul.
Na digitálních tachografech bude možné prostřednictvím notebooku během několika minut zkontrolovat průběh jízd za celý rok zpátky. Z výsledků policejních kontrol v ČR loni vyplynulo, že bezpečnostní přestávky nedodržoval každý osmý z kontrolovaných řidičů.
Digitální přístroje mají využívat čtyři druhy paměťových karet. První kartu vloží do přístroje řidič při nástupu do vozidla, druhá karta patří firmě, která ve vozidle tachograf má a umožňuje z něj stahovat data pro kontrolu. Třetí typ karty bude mít servis a čtvrtý kontrolní orgány.
Řidič nákladního vozu může jet bez přestávky maximálně 4,5 hodiny, a pak si musí nejméně 45 minut odpočinout. Denně může řídit maximálně devět hodin a nejméně 11 po sobě jdoucích hodin musí odpočívat.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
