Unijní firmy loni v zahraničí investovaly 126 miliard eur a EU si tak výrazně upevnila svoji pozici čistého světového investora. Společnosti nejčastěji mířily do Japonska, naopak z USA či Švýcarska spíše odcházely.
V EU loni nejvíce peněz investovali Švýcaři, na druhém místě skončily americké firmy. Drtivá většina světových investic v unii připadá na země staré patnáctky. Ty ze světa přilákaly 94 procent všech investic do EU a zároveň mají na svědomí 99 procent unijních investic do zemí mimo EU.
O třetinu loni poklesly i investiční toky uvnitř samotné unie, a to na 157 miliard eur. Objem peněz investovaných "starými" státy do desítky nových členských zemí však vzrostl ze sedmi na 10,6 miliardy eur. Nováčci zároveň investovali 3,4 miliardy eur do států západní Evropy, což bylo čtyřikrát více než v roce 2003.
Největšími čistými investory byly loni v EU Španělsko, Německo a Francie. Velká Británie se z předloňské první příčky mezi investory propadla na zcela opačný konec žebříčku a byla loni největším čistým příjemcem investic. U všech deseti nových zemí včetně ČR a Slovenska tradičně převládal přítok investic nad investováním tamních firem v zahraničí. Konkrétní čísla však studie neuvedla.
Podle statistik klesá v EU většina investičních toků vytrvale od roku 2000. Objem zahraničních investic do EU se během pěti let snížil téměř čtyřikrát, unijních investic v zahraniční třikrát a tok investic uvnitř dnešní pětadvacítky téměř pětkrát. Důvodem je pravděpodobně především ukončování velkých privatizací v postkomunistických zemích.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
