"Už když jsem přebíral vedení agentury, počítal jsem s maximálně ročním působením. Má rodina trvale žije v Kalifornii a manželství na takovou dálku se dlouho vydržet nedá. Navíc nyní čekáme prvního potomka a u toho bych chtěl být," řekl dnes ČTK Novák, který loni na postu šéfa CzechInvestu vystřídal nynějšího místopředsedu vlády pro ekonomiku Martina Jahna.
Hruda vystudoval ekonomii a mezinárodní vztahy na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a do CzechInvestu přišel jako projektový manažer v roce 2000. Hruda poté vedl například tým, který měl na starost projekt kolínské automobilky TPCA. Později se stal ředitelem odboru investičních projektů a od letošního ledna je ředitelem zastoupení v Japonsku, kde se zabývá podporou přílivu japonských investic do ČR.
"Úkolem CzechInvestu je především podporovat domácí firmy a zprostředkovávat investiční projekty. Agentura tedy hraje důležitou roli při vytváření obrazu ČR jako místa, kde se vyplatí podnikat, a tuto pozici bych rád svým působením v čele CzechInvestu dál posiloval," uvedl Hruda.
Podle ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana nebude mít Hruda snadný úkol, protože musí navázat na Novákovu práci v oblasti zprostředkování peněz z evropských strukturálních fondů českým podnikatelům a získávání zahraničních investorů. "Tomáš Hruda ale problematice podpory podnikání rozumí a mezi investory má jeho jméno dobrý zvuk," uvedl Urban.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
