Když v roce 2003 policie oba tehdy majoritní vlastníky dolů zatkla, podezírala je hlavně z toho, že prostřednictvím své firmy Karbon Invest připravili ovládané doly OKD a ČMD pomocí faktur za fiktivní služby o několik miliard korun.
Vyšetřování však toto podezření nepotvrdilo, řekl MfD státní zástupce Karel Kalda, který na vyšetřování dohlížel. Objevila se však nová podezření. Podle nich se oba dopustili nezákonných machinací v roce 1998, když jejich Karbon Invest ovládl OKD.
"Mezi účty několika spřátelených firem se tehdy přelévaly dvě miliardy korun. Přišly na účty Karbon Investu, aby mohlo být v obchodním rejstříku zapsáno zvýšení jeho základního jmění, ale hned odešly jinam. Nakonec posloužily k zaplacení akcií OKD," uvedl Kalda.
Otava po prodeji svých podílů v důlní skupině Karbon Invest zůstal v oboru. Stojí v čele dozorčí rady OKD a dále také vede jejich dceřinou firmu Metalimex.
Koláček však v těžebním průmyslu přestal podnikat a stal se hoteliérem. Společnost PEM Invest, kterou vlastní společně se svou manželkou, v pátek od Karbon Investu koupila luxusní komplex Tatranský Permon ve Vysokých Tatrách. "Právě teď se podepisuje smlouva na prodej společnosti Tatranský Permon. O novém majiteli ani o ceně ale nemohu informovat," řekla v pátek MfD mluvčí Karbon Investu Věra Breiová.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
