"Nedomnívám se, že to bude mít nějaký vliv," řekl. I kdyby byla ptačí chřipka rozšířena po celém světě, tak pokud nemutuje, nemělo by to mít nějaký dopad, míní. I takzvaná nemoc šílených krav (BSE) je rozšířena po celém světě a žádný dopad na turistiku neměla, dodal. "A kdo ví, co bude za měsíc?" dodal.
Beránek také řekl, že nečeká, že by současné vzrušené debaty ohledně šíření ptačí chřipky a jejích potenciálních nebezpečí pro člověka měly nějaký zásadní dopad na celosvětový turistický ruch. "Zatím se nic takového neprojevuje," uvedl.
Připomněl také, že v Thajsku byly sice v minulých letech identifikovány případy této nemoci a několik lidí tam i umřelo, i tak tamní turistický ruch od té doby vzrostl o 20 procent.
Po dnešním potvrzení viru v Chorvatsku plánuje Evropská unie zákaz dovoz drůbeže z této země. Zatím není jasné, zda jde o typ H5N1, nebezpečný pro člověka.
Virus H5N1 si vyžádal v Asii od roku 2003 přes 60 lidských obětí a vynutil si vybití desítek milionů kusů drůbeže. Ptačí chřipka se v posledních týdnech šíří stále více na západ, v Evropě byla dosud potvrzena v Rumunsku a v Turecku. Právě dnes ovšem informovalo britské ministerstvo zemědělství o tom, že ptačí chřipka byla zjištěna u papouška, který uhynul v Británii. Papoušek byl ale dovezen z Jižní Ameriky a byl dosud držen v karanténě.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
