Podle šéfa multimediálních projektů Českého rozhlasu Pavla Balíčka bude mít digitální rozhlasové vysílání kvalitu CD při dostatečně silném signálu. "Kvalita příjmu bude také dána počtem programů šířených v jednotlivých sítích," řekl Balíček.
Digitální rozhlasové vysílání bude možné ve dvou systémech označovaných DVB-T a T-DAB. První systém je určen zejména pro televizní programy a v pátek spustila svůj komerční provoz první takováto síť. Diváci v ní za pomoci speciálních přístrojů, takzvaných set-top boxů, naladí ČT1, ČT2, ČT24, Novu a pět stanic Českého rozhlasu, včetně těch nových D-Dur, Rádio Česko a Leonardo. Do budoucna by v ČR mělo vzniknout až šest DVB-T sítí, v nichž najdou své místo i rádia.
Druhý systém T-DAB je určen pouze pro rádia. Výhodnější je podle Balíčka proto, že poskytuje lepší mobilní příjem rozhlasového vysílání, na menší antény a v pohybu, tedy v chůzi, běhu či při jízdě v autě.
Síť T-DAB hodlá v České republice budovat mimo jiné společnost Teleko. Své plány, podle nichž by firma byla schopna pokrýt signálem 97 procent obyvatel do jednoho roku od počátku budování sítě, představila i na veletrhu Invex/Digitex v Brně.
Podle Tomáše Řapka ze společnosti Teleko i podle Balíčka však zatím není dán termín, kdy by síť T-DAB mohla být zkompletována. Záležet bude podle nich na tom, kdy jim Český telekomunikační úřad udělí povolení. V budoucnu by podle Řapka mohly vzniknout až tři sítě T-DAB, v každé pak po šesti až deseti programech.
Pro příjem DVB-T signálu potřebují lidé set-top boxy, jakési převodníky, které nainstalují mezi anténu a televizor či hifi- věž. Jeho ceny začínají na 2000 korunách. Pro příjem T-DAB jsou nutné speciální rozhlasové přijímače, radiobudíky či walkmany s tunerem. Ceny běžných přístrojů v zahraničí se podle Řapka pohybují od 4000 do 9000 korun. Nevýhodou je, že se tyto přístroje na rozdíl od set-top boxů ještě v Česku neprodávají.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					