Změna by měla podle Štěcha spočívat v jiné formulaci ustanovení o právu odborů zastavit či omezit výrobu v případě ohrožení bezpečnosti práce tak, aby legislativci neměli pochybnosti o kolizi s ústavou. Druhá případná změna se týká kontroly dodržování pracovněprávních předpisů.
Paroubek podle svých slov odboráře informoval o tom, že podle průzkumů veřejného mínění, který si nechala ČSSD udělat, má zákoník práce vysokou podporu. Premiér předpokládá, že tato podpora v dalších měsících po akcích odborářů ještě poroste. "Jde o to, aby podpora kulminovala v okamžiku třetího čtení v poslanecké sněmovně," dodal.
Odbory svolaly na 26. listopadu do Prahy demonstraci za přijetí zákoníku práce a proti omezování zaměstnaneckých práv. Část podnikatelů se naopak chystá přerušením práce protestovat proti návrhu.
Sociální demokraté a komunisté minulý týden ve sněmovně společně prosadili vládní návrh zákoníku práce v prvním kole parlamentního projednávání. Nyní ho začnou projednávat výbory a dolní komora o něm rozhodne za několik měsíců. Zákoník vyvolává spory v koalici. Lidovci, ale i další kritici vládní předlohy tvrdí, že obsahuje protiústavní pasáže.
Kritici míní, že nový zákoník dává odborům příliš velké pravomoci, není dost liberální, a ve svém důsledku tak zaměstnance a nezaměstnané poškodí. Ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach (ČSSD) ale tvrdí, že návrh liberalizaci přináší, otvírá pracovní trh a rozšiřuje hranice smluvní volnosti. Pravomoci odborů podle něj norma zachovává, ale nerozšiřuje. O posilování role odborů v návrhu zákoníku minulý týden hovořil i guvernér centrální banky Zdeněk Tůma.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					