Tato částka by měla být podle deníku minimum, se kterým musí zájemce o koupi podniku počítat. "Pokud by nabídka byla menší, než je hodnota firmy, tak by Evropská komise nemohla privatizaci nikdy schválit," cituje mluvčího ministerstva průmyslu a obchodu Ivo Mravinace.
Ani ne miliardovou hodnotu podniku nechtěl nikdo komentovat. "Nic vám k tomu říct nemohu," sdělil HN mluvčí firmy Vítězslav Kulich. "Zprávu komentovat nebudu," řekl listu Josef Kotrba, partner firmy Deloitte.
Byznysové ocenění se však bude propočítávat ještě jednou. "Použijeme aktuální hodnotu," řekl HN mluvčí České konsolidační agentury Jiří Pekárek.
Zpráva Delloite podle HN napovídá tomu, že výrazně nižší bude i tržní cena. Zatímco ještě nedávno se spekulovalo o kupní ceně ve výši až deseti miliard korun, nyní lidé, kteří se kolem privatizace největší české zbrojovky pohybují, Hospodářským novinám potvrdili, že propočty na tržní ocenění nepřesahují pět miliard korun.
Aero Vodochody je vlastněné státem, který chce pro firmu vybrat nového majitele do konce dubna. Ministerstvo průmyslu a obchodu odhaduje, že tendr na prodej firmy by měl být vyhlášen někdy na přelomu roku. Výběrové řízení bude dvoukolové. V prvním kolem rozhodne podnikatelský plán a ve druhém cena. Součástí privatizačních kritérií bude i zajištění servisu českým armádním letounům.
Ministerstvo průmyslu a obchodu již dříve uvedlo, že eviduje až deset zájemců o privatizovanou firmu, připomínají HN.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					