Členka bankovní rady České národní banky Michaela Erbenová v ČT zopakovala názor, který nedávno uvedl další člen bankovní rady Pavel Řežábek, že v ČR zatím nejsou vytvořeny podmínky k plnění kritérií vstupu do eurozóny. "Nechci se vymezovat ke konkrétnímu datu, ale chci jednoznačně říci, že se nám nedaří zatím naplnit předpoklady, které by zajistily hladké přijetí eura," uvedla.
Vedle schodků v rozpočtech považuje za problém také například fungování trhu práce a nedostatečnou pružnost mezd. "Z mého pohledu ono datum (rok 2010) ve společné strategii ČNB a vlády k přijetí eura bylo vždy orientační a spíše bylo odvislé od plnění výčtu předpokladů, které je třeba splnit," dodala.
Podle Sobotky má ČR při plnění strategie největší problém s deficitem veřejných rozpočtů. Ministr financí ale zároveň uvedl, že vláda jej snižuje, zpomaluje rovněž tempo zadlužování, snižuje podíl veřejného dluhu na HDP a připravuje takové reformy, které podpoří strukturální změny nutné k přijetí eura.
Pracovní skupina, která by měla Česku do eurozóny pomoci, bude podle ministra technická, ale vznikne možná i politická odnož. "Bylo by dobré, aby při pozici národního koordinátora vznikla i politická platforma, která vznikla při přípravě penzijní reformy," uvedl Sobotka.
Předseda poslanců ODS Vlastimil Tlustý, jenž v pořadu se Sobotkou diskutoval, se k účasti jeho strany v případné politické skupině konkrétně nevyjádřil. "Musíme se ptát, jestli je to vážně míněno," poznamenal. Nynější koaliční vládu opět kritizoval za zadlužování země. "Euro bude moci být přijato dříve, ale jedině, pokud vy prohrajete volby," řekl Tlustý ministru Sobotkovi.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
