Kritici se snaží upozornit na to, že Wal-Mart vyplácí nízké mzdy a nepřiznává některé zaměstnanecké výhody, v reklamě ale poukáží také na další problémy, které jsou s aktivitami řetězce spojeny. To je třeba otázka ochrany životního prostředí, uvedla agentura Reuters.
Reklama bude koncipována jako krátký dokument. Skupina, která se na řetězec chystá, si říká Wake-Up Wal-Mart (Probuďte Wal- Mart) a na jejím financování se podílejí odbory.
Chystaná reklama se opírá o nový dokument Roberta Greenwalda s názvem Wall-Mart: The High Cost of Low Prices, v překladu tedy Wal-Mart: Vysoké náklady nízkých cen. Skupina využije také kusých interních informací o chystaných plánech.
Už dříve se dostaly na veřejnost informace, které byly určeny pouze pro potřeby firmy, a ve kterých management popisuje způsoby, jak dále snížit náklady na zdravotní péči pro zaměstnance. Podnik dokonce zvažoval, že do popisu práce bude přidávat větu o fyzické náročnosti, aby odradil uchazeče s horším zdravotním stavem.
Mluvčí skupiny kritiků Chris Kofinis řekl, že reklamní kampaň přijde na stovky tisíc dolarů, ale odmítl být konkrétnější. Nová kampaň zahrnuje rovněž inzeráty v listech USA Today a na několika webových stránkách.
Wal-Mart odhadl, že jeho kritici mohou na reklamní kampaň vynaložit až 25 milionů dolarů (kolem 617 milionů Kč). Řetězec uvedl, že oznámenou akci považuje za největší a také nejlépe financovanou za celou dobu, kdy lze protesty proti firmám z minulosti vysledovat.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					