Společnost, v níž bude mít Česko 51 procent a Číňané 49, se rozjede příští rok, řekl Hospodářským novinám vedoucí zahraničních vztahů Lesů Miroslav Kravka, který k dalšímu jednání do Číny odlétá o víkendu.
Investice do společného podniku ve městě Shizuishan v provincii Ningxia budou v řádech milionů dolarů podle toho, na jak velké výměře obhospodařování se obě strany dohodnou. "Aktivita podniku bude přitom kryta Čínskou rozvojovou bankou," dodal Kravka.
Po rozjetí projektu, který se týká zalesňování nových ploch i těžby dřeva a jeho zpracování, očekávají Lesy roční zisky ve stovkách milionů korun. Podnik má poskytnout 6000 pracovních míst pro Číňany, plocha pro zalesnění může dosáhnout až 300.000 hektarů, uvádějí HN.
Státní podnik ubezpečuje, že se do akce nevrhá bezhlavě. Nejprve vznikne modelový projekt na zalesnění 10.000 hektarů nyní holé půdy, uvádějí HN.
Zároveň se českočínská firma bude starat už o existující lesy, zajišťovat v nich těžbu a obnovu. "Počítáme s následným vybudováním celé infrastruktury pro navazující zpracovatelské provozy," potvrzuje záměr ministr zemědělství Petr Zgarba.
Spolu se státním podnikem Lesy ČR tak budou mít šanci i soukromé firmy, uvádějí HN. Ty však upozorňují na to, že Čína je pro lesnické podnikání sice ohromnou šancí, ale i rizikovým a obtížně zvládnutelným trhem.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
