Telecom si na dokoupení podílu v Eurotelu vzal v prosinci 2003 syndikovaný úvěr 850 milionů eur, respektive 27 miliard korun. Celková částka bude podle Šedivého splacena do konce roku s tím, že zhruba třetina představovaná revolvingovým úvěrem zůstává společnosti k dispozici k opětovnému čerpání. "Na rozvaze tak ke konci roku 2005 zůstanou jen dlouhodobé závazky Telecomu které jsou splatné v období 2008 až 2012," doplnil Šedivý s tím, že je to necelých deset miliard korun.
Těsně před koupí zbytku Eurotelu na podzim roku 2003 Telecom od firmy získal hrubou dividendu 5,6 miliardy korun. Během dalších dvou let mobilní operátor mateřské společnosti vyplatil dalších 15 miliard. Během dvou let tak Telecom od Eurotelu získal přes 20 miliard korun.
Model průběžného vyplácení dividend z Eurotelu do Telecomu by měl podle Šedivého pokračovat nejméně do příštího roku. "Jsme bráni finančními institucemi i ratingovými agenturami jako skupina a je pro nás daňově výhodné vyplácet dividendy v průtokovém režimu od Eurotelu do Telecomu a pak s prostředky dále nakládat na úrovni Telecomu," dodal.
Španělská Telefónica, která je od letošního roku s téměř 70 procenty akcií majoritním vlastníkem skupiny Český Telecom, by měla s ostatními akcionáři v příštím roce rozhodnout, jak Telecom naloží s 9,2 miliardy Kč z nerozděleného zisku do roku 2004 a ziskem za letošní rok. "Jde o to, zda rozhodnou pro výplatu dividendy nebo potenciálně další investice Telecomu. Předpokládáme, že podkladové materiály budou předloženy do řádného termínu valné hromady, která by mohla být dříve než v červnu," uvedl Šedivý.
Telecom je s 3,2 milionu linek největším operátorem pevných linek v zemi. Vlastní 100 procent ve společnosti Eurotel, která má v mobilních sítích kolem 4,5 milionu uživatelů.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
