PGRLF podle dřívějšího vyjádření MZe stále jedná s Českým olejem, který je majoritním akcionářem Setuzy, o možnostech společného postupu při řešení pohledávky České konsolidační agentury za Setuzou a budoucnosti akcií v držení PGRLF. Jednání mají skončit v pátek.
Cena za podíl vlastněný PGRFL by se měla podle Mladé fronty Dnes pohybovat kolem 140 milionů korun. Státu přitom zbývá v ČKA pohledávka za Setuzou v účetní ceně 1,7 miliardy korun. Problém pohledávky spočívá v tom, že Setuza ji dříve neuznávala. Započetla si proti ní takzvanou Nemethovu pohledávku vůči státu, jež má kořeny ještě v dobách existence IPB. Setuza postavila obě pohledávky proti sobě a tvrdila, že už státu nic nedluží.
Loni v dubnu firma po jednáních s konsolidační agenturou, PGRLF a ministerstvy přistoupila na řešení, že na zápočtu nebude trvat a dluh vůči státní konsolidační agentuře uzná. Podmínkou ale bylo, že pohledávku za cenu určenou auditorem koupí PGRLF a Český olej mu na valné hromadě Setuzy umožní její kapitalizaci. Výsledem by bylo, že podíl PGRLF by stoupl zhruba na 60 procent, Český olej by měl jen 34 procent. Pro Český olej spočívala výhoda v tom, že v rámci této transakce by se firma celkově oddlužila.
Ve smlouvě, kterou podepsal loni na jaře za PGRLF bývalý ministr zemědělství Jaroslav Palas, přitom podle MfD bylo, že pokud se převod pohledávky od agentury neuskuteční celkově do roka a půl, Český olej uplatní své předkupní právo na podíl PGRLF. Termín podle dosavadních informací vypršel.
Faktickým důvodem, proč jednání se státem zkrachovala, jsou v tom, že ministerstvo zemědělství, které zastupuje PGRLF, nesouhlasilo s podmínkami převodu pohledávky za Setuzou kladené ministrem financí. Ten chtěl mimo jiné zavázat PGRLF, aby se získanou pohledávkou nemohl jakkoli nakládat bez souhlasu vlády, uvedl list.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
