"Pracujeme na některých objektech, nikoli však na celé trase. Chybí stavební povolení," potvrdil HN mluvčí firmy Skanska CZ Ondřej Šuch. Skanska stojí v čele konsorcia, které loni vyhrálo soutěž na tuto zakázku.
Ministerstvo dopravy slíbilo, že celá dálnice bude uvedena do provozu v roce 2008. Pokud se nepodaří získat stavební povolení na zmíněný úsek do konce roku, zpozdí to otevření celé dálnice, píšou HN.
V říjnu navíc chybělo územní rozhodnutí pro šestikilometrový úsek dálnice z Bohumína k polské hranici. V trase budoucí dálnice navíc leží chráněné krajinné území, a proto se čeká na vyjádření ministerstva životního prostředí.
Největší problém představuje příprava trasy a výkup pozemků. Zejména v Ostravě se protahuje jednání s majiteli pozemků a zajišťování náhradního bydlení pro lidi, jejichž domy stojí na trase stavby. O kolik se jaký úsek zpozdí nebo urychlí, upřesní Ředitelství silnic a dálnic v pátek, uvedly HN.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
