Mobilní operátoři se stále neshodli na podmínkách přenášení čísel

15.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 15. listopadu (ČTK) - Mobilní operátoři se stále nedohodli, za jakých podmínek si budou moci jejich zákazníci ponechat telefonní číslo při přechodu ke konkurenci. Firmy však svorně tvrdí, že termín 15. ledna 2006 pro zavedení služby dodrží. Vyplývá to z vyjádření operátorů a Sdružení obrany spotřebitelů.

Obecné podmínky pro přenositelnost vydal ve svém opatření v červenci Český telekomunikační úřad. "ČTÚ dostatečně detailně nerozhodl o řadě podstatných okolností, které však budou pro spotřebitele při přenášení čísla rozhodující," míní Karel Pavlík ze Sdružení obrany spotřebitelů.

"Zatím jsme se neshodli na řešení, které by reflektovalo priority být rychlé, cenově přijatelné a jednoduché," uvedl mluvčí Oskara Jakub Hrabovský.

Do dnešního dne měly firmy zahrnout přenositelnost čísel do svých všeobecných obchodních podmínek. Stále však není jasné, jak dlouho bude přenesení čísla k novému operátorovi trvat a kolik bude stát. "Všeobecné podmínky jsme změnili již v září," uvedl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek. Oskar a Eurotel je změnily dnes. "Veřejnosti podmínky oznámíme během 14 dnů," řekl mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl.

Podle informací ČTK uzavřely společnosti Eurotel a T-Mobile dohodu o dodávce společné databáze mobilních čísel s decentralizovaným objednávkovým systémem se společností Hewlett- Packard. "Pokud jsme chtěli stihnout termín spuštění služby, museli jsme zvolit toto řešení," uvedl nejmenovaný zdroj z jedné z firem. Oskar měl výhrady zejména k omezeným provozním hodinám společného řešení a k jeho omezené funkcionalitě, ale s ohledem na splnění zákonného termínu se podle Hrabovského rozhodl k podpisu připojit.

Doba od výpovědi po změnu operátora by se podle Hájka mohla pohybovat od tří dnů zhruba do týdne. Podle Hrabovského by to ale mohly být dny nebo dokonce hodiny. Zákazník by měl nejprve vyrovnat závazky u opouštěného operátora. Cena, kterou bude platit nový operátor opouštěnému, by měla pokrýt vynaložené náklady. Zákazníkovi by pak měl operátor účtovat zřejmě jen její část. Výše poplatku se například v EU pohybuje průměrně kolem 12 eur, tedy asi 360 korun.

Podle odhadů firem se náklady na zavedení služby u všech operátorů budou pohybovat kolem miliardy korun. Zájem o přenesení čísel se běžně pohybuje v jednotkách procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK