"Po znepokojujícím prvním pololetí letošního roku má EU i eurozóna dobré vyhlídky i vzhledem k příznivým očekáváním ve světové ekonomice," uvedl komisař pro ekonomiku Joaquín Almunia. Rostoucí důvěra v ekonomiku a trvale klesající nezaměstnanost by něj měly povzbudit spotřebu i investice.
Inflace by měla letos v EU i eurozóně dosáhnout 2,3 procenta a v příštím roce jen nepatrně poklesnout na 2,2 procenta. Za růstem cen však stojí převážně vysoké ceny ropy, které se nepřelévají do ostatních částí ekonomiky ani nevedou k vyšším mzdovým požadavkům, zdůraznila komise.
Míra nezaměstnanosti by měla letos v unii činit devět procent. V příštím roku pak podle komise klesne na 8,7 procenta a o rok později na 8,1 procenta. Z očekávaných šesti milionů nových pracovních míst má přibýt 4,5 milionu ve 12 zemích eurozóny.
Investice v EU těží z příznivých podmínek na finančních trzích a z dobrých zisků společností. V příštích dvou letech by proto jejich růst měl podle EK překročit tři procenta.
Eurozóna letos zaznamená jen slabý růst o 1,3 procenta. Důvodem jsou především špatné výsledky Itálie a Německa. Největší unijní ekonomika letos přidá jen 0,8 procenta, Itálie balancuje těsně nad hranicí stagnace. V příštích dvou letech by měly ekonomiky států platících eurem mírně zrychlit až na 2,1 procenta. Hospodářský růst Německa by měl v příštím roce stoupnout na 1,2 procenta a v roce 2007 na 1,6 procenta.
Hospodářský růst v Evropské unii tak i nadále potáhne především desítka nových členských států. Pobaltské státy by měly pokračovat v prudkém růstu o šest či sedm procent ročně. Státům střední Evropy EK většinou předpovídá růst HDP přes čtyři procenta ročně, Slovensko by se mělo postupně dostat až přes šest procent.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
