Za letošní vysoký, téměř pětiprocentní růst bude ČR podle komise vděčit především mimořádně silným exportům. Připomíná rovněž klesající tempo růstu investic a veřejných výdajů. Ty zůstanou podstatným motorem růstu i v dalších letech, ale přidá se k nim i oživující spotřeba lidí, kteří budou těžit z lepšící se situace na trhu práce.
Slovensko bude za zrychlení již tak vysokého růstu vděčit především poptávce domácností. Od příštího roku by se měly díky novým kapacitám zvyšovat i exporty.
Míra nezaměstnanosti podle unijní metodiky by se měla v ČR snížit z letošních 7,9 procenta na 7,5 procenta v příštím roce a 7,4 procenta v roce 2007. Ve srovnání se Slovenskem tam bude méně než poloviční. Na Slovensku EK očekává v dalších dvou letech mírný pokles podílu lidí bez práce ze 16,7 na 15,8 procenta.
Inflace by v ČR měla příští rok vylétnout z letošních 1,7 procenta na 2,9 procenta, a to především kvůli cenám ropy. V dalším roce by měla opět mírně klesnout. Komise upozorňuje, že vývoj cen bude především závislý na tom, zda a jak se vyšší ceny ropy promítnou v mzdových požadavcích. Na Slovensku by se měl růst cen příští rok vyšplhat na 3,6 procenta z letošních necelých tří procent.
Deficit veřejných rozpočtů ČR by letos podle komise měl dosáhnout 3,2 procenta HDP a v příštím roce vzrůst na 3,7 procenta. Pro rok 2007 činí předpověď 3,3 procenta. Slovenské schodky by se měly postupně zlepšovat z letošních 4,1 procenta na tři procenta v roce 2006 a na 2,5 procenta o rok později.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
