Dceřiné firmy Škodovky, které takto Gazprom ovládl, se zabývají inženýringem a dodávkami pro jadernou energetiku a petrochemii. Změna vlastníka OMZ však zřejmě nepovede ke změnám ve vedení českých podniků nebo radikální změně plánů na jejich rozvoj, napsala MfD.
Naopak by se mohla příznivě projevit v objemu zakázek. Očekává se totiž růst zájmu o rozvoj jaderné energetiky v Rusku. To by přispělo ke zvýšení zakázek na výrobu zařízení pro atomové elektrárny.
Gazprom na začátku listopadu koupil 42procentní podíl v OMZ od současného gruzínského ministra ekonomiky Kachy Bendukidzeho a jeho partnerů. Dalších 15 procent OMZ už vlastní penzijní fond Gazfond, což ruské plynárenské skupině zajišťuje kontrolu na firmou OMZ a tím i nad ruským energetickým strojírenstvím.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
