Tiskové agentury již předtím oznámily, že hodnota zakázky je 19 miliard korun. Tato suma však nezahrnuje daň.
Ostatní tři uchazeče ministerstvo dopravy ze soutěže vyřadilo, protože nesplnili zadání tendru. Sdružení Ascom Fela s Damovem a ABD Group přitom nabídlo systém za 15 miliard korun a italská Autostrade za 17,5 miliardy. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD.
Některé z vyřazených firem již avizovaly, že se proti rozhodnutí odvolají k antimonopolnímu úřadu. Agentura Reuters dnes uvedla, že ostatní zájemci o získání zakázky mají 14 dnů na vznesení námitek proti rozhodnutí.
Mýtné se má v ČR od nákladních vozů nad 12 tun začít vybírat od roku 2007 na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Na vybrané tahy první třídy by se zpoplatnění mělo rozšířit od roku 2008. Platilo by se pak na 2100 kilometrech českých silnic. Stát očekává, že v prvním roce vybere na mýtném asi osm miliard korun. Nyní kamiony zaplatí za dálniční známky asi miliardu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
