Antimonopolní úřad již druhý měsíc zkoumá podněty, podle nichž Nova údajně nabízí slevy těm klientům, kteří se zavážou, že nebudou současně inzerovat na konkurenční televizi Prima. Podobné slevy údajně dostávají i ti inzerenti, kteří většinu peněz na reklamu utratí na Nově a pouze část směřují do reklamy v České televizi, uvedl server.
ÚOHS potvrdil, že obsah smluv prošetřuje. "Mohu potvrdit vaše informace, šetření vedeme," sdělil serveru mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa. Úřad však nechtěl sdělit žádné podrobnosti.
Připoutání velkých inzerentů výhradně k Nově znamená podle Aktuálně.cz přesun několika set milionů korun ročně. Televize Prima uvedla, že podnět k šetření nepodávala. "Úřad nás požádal o informace a ty jsme poslali. Nyní budeme čekat, jak úřad rozhodne," uvedla mluvčí televize Prima Jana Malíková.
Marketingový ředitel Mag Media 99 Vladimír Jurásek uvedené praktiky odmítl. "Moje odpověď je, že takovou věc neděláme," cituje server jeho odpověď. Uvedl však, že kromě slev za objem peněz na reklamu nabízí jeho firma také bonusy za exkluzivitu. "To je věc k jednání. Exkluzivita je například to, když prodáváte byt přes realitní kancelář a ta chce mít exkluzivní zastupování," dodal.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
