"České dráhy tím chtějí umožnit co nejširší veřejnosti seznámit se a svézt novým rychlovlakem," uvedl Šťáhlavský ke změně plánů. Zájem o to je podle něj obrovský. Pro dvě soupravy Pendolino vydal potřebná povolení pro provoz soupravy s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí Drážní úřad, dodal mluvčí.
Zbývajících pět souprav se podle něj bude připravovat na pravidelný provoz od 11. prosince 2005, kdy by měly začít jezdit na tratích z Prahy do Ostravy, z Prahy do Brna a dál do Vídně nebo Bratislavy.
Mluvčí poznamenal, že provoz na Slovensko a do Rakouska ještě podléhá konečnému schválení příslušných státních orgánů obou zemí, nasazení vlaků je ale s oběma železničními správami projednáno a připraveno.
Schvalovací proces podle něj dokončuje také Německý spolkový drážní úřad (EBA), který by měl vyjádření poskytnout v následujících dnech. "Spolkový drážní úřad je obecně uznávanou evropskou autoritou při schvalování provozu železničních vozidel a jeho schvalovací verdikt má rozhodující platnost pro většinu evropských železničních správ," podotkl Šťáhlavský.
Rychlovlaky Pendolino patří ke špičkové železniční technice používané dnes v řadě evropských zemí. Díky technologii naklápěcí skříně mohou tyto vlaky jet rychleji než klasické soupravy tažené lokomotivami, dodal mluvčí. Rychlovlaky Pendolino jezdí například v Británii, Švýcarsku, Itálii a Slovinsku.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
