Obří kolo, kterému se léta říkalo ruské kolo, koupil magistrát v roce 1989 od nizozemské firmy. Téhož roku začalo fungovat. Po celou dobu atrakci provozuje Václav Kočka. Kolo je podle magistrátu ve špatném stavu, nejvíce je poškodila povodeň před třemi lety.
"Město už do opravy kola neinvestovalo. Firma Kočka je proto opravila na vlastní náklady a udržuje v chodu do současnosti," uvedl Klega. Atrakce ale podle něho vyžaduje generální rekonstrukci odhadem za sedm milionů korun.
"Za této situace je pro nás ekonomicky nejvýhodnější atrakci prodat s tím, že kupec kolo opraví a bude je provozovat. K rozhodnutí nás vedlo i to, že toto asi není obor, ve kterém by město chtělo a mělo podnikat samo," podotkl radní.
Do soutěže se přihlásili čtyři uchazeči. Ostatní tři nabídky byly nižší, činily od 200.000 do 320.000 korun, dodal Klega.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
