"Sloučení společností do OKD je logickým krokem reorganizace skupiny, která započala v létě. Úspěšná fúze výrazně usnadní nové uspořádání klíčových činností v rámci skupiny," komentoval změny místopředseda představenstva OKD Petr Motloch.
Těžební skupina OKD postupně změní celou svou strukturu, z více než 50 firem vytvoří tři divize. Hlavní výrobní divize zahrne veškeré důlní činnosti, dnešní dceřiné společnosti přejdou pod obchodní divizi a divizi financí a správy.
"Nejedná se o tradiční restrukturalizaci. Firmy ze skupiny OKD jsou mimořádně kvalitně řízeny, není proto naším záměrem zasahovat do jejich chodu," vysvětlil před časem Zdeněk Bakala, předseda představenstva společnosti Karbon Invest, majitele důlních společností. Změny by se podle něj měly týkat jen organizace práce, obchodování i komunikace firem.
Karbon Invest, který dosud OKD reálně řídil, postupně upustí od svých podnikatelských aktivit a stane se společností, která bude jen spravovat své majetkové účasti.
Mezi nejvýznamnější firmy skupiny OKD, která loni zaměstnávala 27.991 lidí, patří akciové společnosti OKD, Doprava, OKD, Bastro, OKD, Rekultivace, VOKD nebo Kovona Karviná. Bývalou dceřinou firmu Al Invest Břidličná už společnost OKD prodala.
Většinu akcií OKD drží Karbon Invest, který na konci loňského roku ovládla kyperská investiční skupina RPG Industries. Podíl koupila od Viktora Koláčka a Petra Otavy krátce poté, co stát Karbon Investu prodal akcie OKD. V RPG Industries kontrolují většinu londýnský fond Crossroads a finančník Zdeněk Bakala.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
