Greenspan ale připomněl, že Spojené státy zatím neměly problém s financováním deficitů. Na účtu zahraničního obchodu loni zůstal deficit 668 miliard dolarů, což je nejvíce v historii USA. Z valné části je ale deficit odrazem flexibility ekonomiky, která pružně reaguje na změny podmínek v zahraničí. Díky tomu se dokáže i rychle zotavovat z problémů.
Šéf americké centrální banky ale upozornil, že by flexibilitu ekonomiky mohl ohrozit rostoucí protekcionismus. Ten by pravděpodobně zvýšil překážky, které stojí v cestě volnému pohybu zboží a investic mezi Spojenými státy a zbytkem světa. Rizikem by podle něj bylo i to, pokud USA a další země neuhlídají rozpočtový deficit.
"Pokud nebude zastaven škodlivý posun k fiskální nestabilitě, který spatřujeme v USA a v dalších zemích, a pokud bude zastíněn protekcionistickým zvratem globalizace, mohl by být proces očisty pro světovou ekonomiku poněkud bolestivý," řekl Greenspan. Ten se v samostatném komentáři vyjádřil i k otázce penzí.
Greenspan v oddělené zprávě řekl, že americký Kongres zřejmě bude muset výrazně revidovat postoj k budoucím výplatám příspěvků pro penzisty. Do starobního důchodu se totiž nyní dostávají lidé ze silných populačních ročníků, což bude znamenat další zátěž pro státní pokladnu.
Greenspan je ve funkci šéfa americké centrální banky od roku 1987 a 31. ledna 2006 mu definitivně vyprší mandát. Na jeho místo by měl nastoupit šéf týmu ekonomických poradců prezidenta George Bushe Ben Bernanke. S Greenspanem se nicméně na schůzce G7 chtějí ještě rozloučit jeho kolegové.
Ministři financí a guvernéři centrálních bank jednají v Londýně dnes a v sobotu. Věnují se převážně zahraničnímu obchodu, kurzům měn a úrokovým sazbám. Členy G7 jsou USA, Kanada, Německo, Japonsko, Británie, Francie a Itálie.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
