Původní rozpočet schválený loni v prosinci předpokládal ztrátu 89,5 milionu korun, v průběhu roku se tato suma zvýšila až na 107,4 milionu.
Rozhlas upravil rozpočet v souvislosti s novelou zákona o poplatcích, podle níž lidé od října platí 45 korun měsíčně, zatímco dosud to bylo o osm korun méně.
Vyšší poplatky ale nebyly jediným důvodem úprav. "Projevilo se rovněž konečné zúčtování nákladů spojených s rekonstrukčními pracemi v objektech instituce, z nichž nejvýraznější je u historické budovy na Vinohradské ulici," píše se v návrhu na změnu rozpočtu, který rada schválila.
Celková ztráta je rozdělena na dvě částky. První ve výši 22,9 milionu korun je ztráta vzniklá na základě předpokládaného hospodaření rozhlasu. Dosud rozhlas počítal se ztrátou 107,4 miliony korun a s příjmy z poplatků ve výši 1,526 miliardy korun.
Výnosy z poplatků by nyní podle rozhlasu měly být vyšší o 46 milionů korun; odhad je však podle ČRo velmi opatrný. "Bere v úvahu snižování evidovaných právnických osob (škol a školských zařízení) z titulu zákona, které se uskutečňuje okamžitě. Rovněž počítá s dlouhodobými tendencemi odhlašování se a zohledňuje nižší platební kázeň v přelomovém období," uvádí zpráva rozhlasu.
Upravený rozpočet počítá také s nižšími náklady, například na odpisy (o 5,4 milionu korun méně) nebo na opravy nad 50.000 korun ve výši 18,6 milionu korun.
K 22,9 milionu korun pak rozhlas připočítává sumu 15 milionů korun, vzešlou z vyšších poplatků, kterou chce dát vedení ČRo na mzdy. Podle rozhlasu totiž mzdy v ČRo dlouhodobě stagnují. "Přijetím zmíněného návrhu na zvýšení mzdových prostředků o 15 milionů korun se zvýší plánovaná ztráta ČRo v roce 2005 na 37,9 milionů korun," uvedl rozhlas.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
