Finanční investoři mají zájem o téměř stoprocentní podíl ve firmě a dluhy za více než deset miliard korun kvůli lukrativním pozemkům. Někteří prý zvažují využití přistávací dráhy Aera a chtějí z ní vybudovat mezinárodní letiště. Strategický investor by zřejmě pokračoval ve výrobě letadel či jejich dílů. Právě o účasti několika zahraničních strategických investorů spekuloval v minulosti tisk.
Podle harmonogramu privatizace by zhruba za měsíc měla vláda posoudit uchazeče o prodávanou firmu z hlediska ochrany bezpečnostních zájmů státu. O dva týdny později budou zájemci předkládat předběžné nabídky, ve kterých musejí plnit kvalifikační kritéria a představit podnikatelský záměr. O novém majiteli by vláda měla rozhodnout příští rok v květnu, jediným kritériem bude cena.
Stát naposledy Aero prodal americké společnosti Boeing v roce 1998. Firmě, která dnes zaměstnává zhruba 1600 lidí, však nové majetkové uspořádání příliš nových zakázek nepřineslo a stát loni podíl v Aeru odkoupil zpět, včetně dluhů.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
