K výměně části turbogenerátoru se ČEZ odhodlal po několika měsících. Červencová kontrola totiž odhalila závady na rotoru, jež turbínu rozechvívaly. Na doporučení expertů proto technici snížili výkon bloku asi o 15 procent a vymontovali čtvrté oběžné kolo turbíny. Podobnou výměnu jako nyní na Temelíně již ČEZ dříve provedl na třetím bloku dukovanské elektrárny.
"Zpět na projektovou úroveň se výkon bloku vrátí po výměně, v druhé lednové dekádě příštího roku," uvedl mluvčí. První blok bude dodávat bez omezení.
Kromě výměny rotoru provedou technici řadu revizí zařízení a údržbových prací. Součástí odstávky bude i pravidelná zkouška regulačních orgánů reaktoru. O nadcházejícím víkendu bude druhý blok dochlazován pomocí přepouštěcích stanic do atmosféry, což bude doprovázeno hlukem slyšitelným v blízkém okolí elektrárny. V menší míře bude odvod páry z bloku doprovázet hluk až do pátku 23. prosince, dodal mluvčí.
Jaderná elektrárna Temelín je od loňského 11. října v plném režimu. Za celý loňský rok vyrobila 12,7 milionu megawatthodin (MWh) elektřiny, meziročně zvýšila produkci o 4,8 procenta. Letos chce elektrárna vyrobit 13,77 milionu MWh elektřiny. Od začátku roku dodala do sítě 10,6 milionu MWh.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
